laextranjera.blogg.se

Svenska Skolan i Fuengirola 15/16

34 grader och strålande solsken vs 14 grader och spön i backen

Publicerad 2015-09-01 21:45:36 i Allmänt, El Colegio Sueco,

 
 
Idag började de "riktiga" lektionerna vilket mer eller mindre innebär att läraren står med en pwp och predikar om förväntningar på oss och på kursen etc. Jag som bytter schema igår går 9:00 - 16:35 på tisdagar varav de sista 3.5 h är med samma lärare i samma klassrum. Känner hur jag och Peter kommer bli fett bundis <333
 
Såklart skulle det vara den finaste dagen hittills idag med 34 grader varmt, strålande sol och klarblå himmel utan minsta lilla mål i sikte. Såklart tog jag inte med badkläder heller så jag kunde gå till stranden efteråt men tur är iaf att jag har pool.
 
María skulle på bio med en väninna så jag var helt ensam hemma så jag taggade poolen på direkten och hade hela poolområdet helt för mig själv i ca 2 h. Jag bredde ut mig så mycket jag kunde och lyssnade på musik och började på en ny bok och bara levde The good life.
 
Skadeglädjen slog dessutom in när jag hörde att det var mindre än hälften så varmt och regnigt hemma i Sverige så såklart passade jag på att skicka så många solbilder jag kunde på snapchat för att göra det värre för stackarna.
 
Då jag var helt själv passade jag återigen på att äta middag på balkongen samtidigt som jag videoskypeade med mamma och det var ändå höjpunkten idag. Jag saknar henne och min familj och mina vänner supermycket och jag har nedräkning tills dess att jag får träffa dem igen♥
 
Ikväll blev alltså en hemmakväll vilket jag är mer än nöjd med då jag behöver en tidigt läggning ikväll så jag inte stupar redan första veckan i skolan. Imorgon får vi dock se vad som händer,
det är ju trots allt lill-lördag...

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emilia

Valt att leva life i Fwuengi ist för STHLM läsåret 15/16

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela