laextranjera.blogg.se

Svenska Skolan i Fuengirola 15/16

En semester i vardagen

Publicerad 2016-04-18 22:18:56 i Allmänt, Ocasiones Especiales,


¡Holaaa!
 
Den här helgen har varit drömmig på alla sätt och vis! Pappa och Viktoria har ju som sagt varit här och vi har väl inte gjort så mycket extraordinärt, mest ätit och gått runt för att komma till näst matställe haha!
 
Efter skolan i fredags gick vi på en promenad längs med stranden och pappa och Viktoria brände varenda cm som solen kunde komma åt för att de inte hade tagit på sig solkräm som jag sa åt de att göra :-)))
 
Efteråt gick vi till La Galería (på Viktorias önskemål (; ) där jag och Viktoria åt varsin gazpacho medan pappa körde på någon friterad kyckling-sak.. aningen knepigt men funkar :*
 
På kvällen spelade vi kort på hotellrummet innan vi hamnade på någon restaurant på restaurang-gatan. Den maträtten toppar nog dock min "Topp 10 värsta måltider"-lista för den var inte najs..: Jag skulle äta marulk för första gången för pappa sa att det var en jättegod fisk och då fanns det stekt marulk eller á la marinera (isch stod det så). Dumma som vi var tänkte vi att á la marinera innebar att den var marinerad... men nej då för helt plötsligt ställer de ned en tomatsoppa med hela havet i vid min plats och det var väl inte vad någon av oss hade förväntat sig om vi säger så.
 
Senare på kvällen/natten gick vi ut på en "drink" och för att se lite på hur nattlivet ser ut här borta och sen sov jag hos dem på hotellet^^
 
I lördags åt vi först frukost på Conrado's innan vi drog till Marbella. På grund av en diskussion under fredagskvällen var vårt mål en nagelsalong för mig och Viktoria! så helt plötsligt sitter vi på en jättelyxig nagelsalong i Puerto Banús i 1.5 h medan pappa väntar utanför! xD
 
Efteråt tog vi en taxi tillbaka, satte oss på en restaurang på strandpromenaden och käkade med vääldigt fina naglar <3 klockan hade då blivit ganska mycket och alla var trötta så vi åkte hem igen.... snacka om att vi gjorde Marbella xD
 
På kvällen (sista kvällen :'(( ) gick vi till en ny restaurang där fokuset till 99% är kött. Det var nog ärligt det godaste jag har ätit i köttväg och både pappa och jag blev typ frälsta < 333 t o m Valz åt kött!! även den kvällen sov jag med dem på hotellet.
 
Söndagen började med frukost på Conrado's och sedan var det dags för dem att åka till flygplatsen och avsluta dessa drömmiga dagar< / 3
 
Jag har haft 100% semesterkänsla sedan i onsdags och det var hur mysigt som helst att det bara var vi tre♥
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emilia

Valt att leva life i Fwuengi ist för STHLM läsåret 15/16

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela