laextranjera.blogg.se

Svenska Skolan i Fuengirola 15/16

Vardagslyx

Publicerad 2016-04-22 21:18:38 i Allmänt, Fikadags,

Halloj!
 
 
Igår var jag ute med Malin och åt middag, det börjar bli lite av en tradition faktiskt. Vi har knappt sett varandra på över en månad så det var kul att träffas bara vi två och få prata om allt och inget.
 
Vi valde en restaurang på strandpromenaden och provade svart paella för första gången - och gu' vad god den var! Helt andra smaker än vanlig paella!
 
Jag slutar alltid 12 på fredagar men idag hade vi engelskaprov så man fick gå när man var klar och känslan när man är klar med ett prov och känner att det kan ha gått riktigt bra, den är väldigt tillfredsställande.
 
Efteråt gick jag till gymmet, passade på när det inte är så många där, och sedan lade jag mig vid poolen♥ det känns tyvärr inte som helg dock för jag vet att jag inte kommer kunna slappna av eller göra något som jag vill göra. Varför inte då? Jo för att det är så jävla mycket i skolan atm. Ursäkta språket really, men jag är otroligt irriterad och arg på lärarna som inte tar hänsyn till mängden uppgifter som kommer med tio ämnen. Alla läggs till samma vecka också så de kommande två veckorna har jag minst en inlämning varje dag - tack, verkligen.
 
"Er arbetsbörda motsvarar inte en hel arbetsvecka" - vi går ungefär 6 h i skolan/dag och får massa prov att plugga till och inlämningar att skriva vilket gör att man lägger ned minst två h pluggande per dag för varje aktuellt ämne :-) usch, sådant gör mig bara så irriterad.
 
Men anyway, efter att ha varit på gymmet, vid poolen och på rummet och pluggat mötte jag upp Moa och Fritta för att spela minigolf vid Miramar. Det tråkiga var dock att när vi kom dit 17:12, hade de stängt "golfandet" vid hel för att det tar ungefär 1 h för ett varv och de stänger kl 18... :/ så vi gick vidare till Miramar ist och drog ett svep för att försöka hitta balklänning (panik bara två veckor kvar) och sedan fikade vi^^
 
Imorgon ska vi till Granada över dagen med HUMHUM och då jag har suttit uppe och pluggat till 01 som tidigast de senaste nätterna, ska jag i stort sätt äta efter detta och sedan slänga mig i säng :)
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emilia

Valt att leva life i Fwuengi ist för STHLM läsåret 15/16

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela