laextranjera.blogg.se

Svenska Skolan i Fuengirola 15/16

Sportlov

Publicerad 2016-03-02 21:27:24 i Allmänt,

 
Jag har haft det mest underbara sportlovet!
 
Förra fredagen åkte jag och Fritta hem och flygresorna hem känns alltid som de allra längsta men jag och Fritta gick tvärs över planet och satte oss i knäet på den andra och så satt vi och snackade i stort sätt hela flighten så det gick relativt snabbt ändå.
 
Väl på Arlanda mötte pappa mig och körde hem mig till mamma som väntade på mig. Mamma opererade axeln för några veckor sedan och hade hon kunnat köra så hade hon såklart också mött mig men eftersom det inte var fallet så väntade hon ist på min hemkomst. Det var så kul att träffa päronen igen, även fast det inte var så länge sedan så var det precis som i vintras!
 
Dagens roligheter tog inte slut när jag kom hem för när vi stod och lagade mat hördes det hur ytterdörren låstes upp och jag såg på mamma att hon mycket väl visste vem det var som kom in (sorry mamma men du är lika dålig skådespelerska som jag ibland). När jag gick runt hörnet och kollade såg jag att det var ingen mindre än min älskade storasyster. Jag hade frågat henne kvällen innan ifall vi skulle hinna ses under lovet eftersom hon pluggar i Linköping och då hade hon tydligen lurat mig och sagt att vi nog inte skulle hinna det :-)) :( det var överraskning número 1.
 
Lagom till efter middagen ringde det på dörren igen och då var det Sofia som kom med Frödinges kladdkaka<333 av någon anledning bestämde vi tre oss också för att åka ut en sväng med bilen på en liten roadtrip... och aa, det var intressant^^ så det var överraskning número 2.
 
Vid 21-isch skulle Moa komma över för de har flyttat in på samma gård som vi nu (<33) och då kom även överraskning número 3 med aka Mina och det var supermysigt för det var precis som det alltid brukar vara med te och kladdkaka och mys vid köksbordet och etc♥
 
På lördagen hade jag sedan länge bokat bord för mig och mammi (mamma hade såklart också ringt restaurangen för att ändra bokningen till tre pers ist för två) på Broms på Karlavägen så vi åkte in till stan på kvällen och tog oss dit i snöstorm :-))  det var verkligen ett jättebra ställe och alla var väldigt nöjda när vi kom hem lagom till Melodifestivalen. Då kom även Marcus och Moa över för att se den med oss (och för att träffa mig ofc ;)) så det var två super-muybien-kvällar!
 
Resten av lovet var jag inbokad med saker varje dag mer eller mindre såsom UF-mässa med den gamla klassen ..., tandläkaren, SYV inför i höst och dessutom skulle jag hosta en brunch för min och Moas bästa kompis, Naddis, som fyllde 18 på torsdagen! För att hon inte skulle förstå från början drog Moa till med någon risig historia och det bästa var att Naddis köpten den till 100% fram till att jag öppnade ytterdörren xD hon blev jätteglad och överraskad så det var mer eller mindre en succé! På kvällen åkte vi dessutom in till stan med några till för att fira henne på Friday's vid Östermalmstorg så hon blev firad ordentligt, vilket hon mycket väl är värd♥
 
I lördags åkte jag tillbaka till Spanien för sista gången och - det är rätt hemskt faktiskt - det blir lättare och lättare varje gång att sätta sig på planet, så det kändes skönt.
 
Nu är skolan igång igen och vi har fått någon mega-värme här så igår hade vi 22 grader och idag var det uppe på 24...! Dessutom har mandelträden börjat blomma så det luktar som en blandning av syrénblommor och körsbärsträdsblommor så just nu är sommarkänslorna på topp^^
 
Idag är det 100 dagar kvar till skolavslutningen och 101 till mitt utlandsår är över........ det känns så konstigt för i oktober/november var vi helt hypeade över att vi hade varit i Spanien i 100 dagar och att det nu är den korta perioden kvar känns superkonstigt.
 
Det börjar slå mig nu hur lite det är kvar för nu börjar tiden gå fortare och fortare nästan; om 2 v är det liksom påsklov och då får jag mitt första besök för den här terminen och sedan dess kommer det kanske vara max 2 v mellan varje besök av familj och vänner (vilket kommet bli svinroligt!) och helt plötsligt kommer det vara juni... 
 
Men vi har så mycket roligt kvar att göra! På fredag är det äntligen dags för Sierra Nevada, i helgen ska jag och några kompisar till Marbella, Sevilla är nästa helg, Granada kommer senare i vår, balen, Tarifa, sista veckan i maj och resten fram till slutet (då kommer nog alla köra på som galningar för att få ut det mesta av tiden här) ♥

Kommentarer

Postat av: Charlotte

Publicerad 2016-03-03 01:25:42

Vad roligt att läsa Emilia! Jag gläds med dig över allt roligt och spännande du gör och har framför dig. Njuut!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emilia

Valt att leva life i Fwuengi ist för STHLM läsåret 15/16

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela