laextranjera.blogg.se

Svenska Skolan i Fuengirola 15/16

MIJAS PUEBLO

Publicerad 2016-05-24 02:00:35 i Allmänt, Viajes,

Klockan är nu 02:00 och jag har suttit uppe och pluggat i stort sätt hela natten ... kommer nog fortsätta så också men jag kände att det var dags för en pause nu :))
 
Förra veckan var jag, mamma och Maria i Mijas Pueblo efter skolan. Först möttes vi upp på skolan och gick till tisdagsmarknaden (min favoritdel är mat-delen) och skrotade lite innan vi gick hem för att lämna det nyinköpta (ex min dösnygga väska!!).
 
Runt två-tiden tog vi bussen från busstorget upp till Mijas Pueblo och äventyret började. Det var min första gång där trots att jag snart har bott här i 10 månader men jag har länge velat åka dit - äntligen fick jag det!
 
Jag gick runt och fotade mer eller mindre allt jag såg och mamma och Maria behövde flera gånger stanna för att vänta in mig. Först när vi gått av bussen gick vi till en utsiktsplats där man kunder se ut över hela Mijas och Funkan. Utsikten var himmelsk och det är riktigt synd att kameralinsen inte kan fånga det som ögat ser för det var mycket vackrare i verkligheten än på bilderna... efteråt gick vi vidare och vi vandrade väl hela pueblon runt i jakt för att jag skulle få fota allt, innan vi satte oss på Oscar's Tapas Bar för att äta lunch.
 
Mamma drog det vanliga skämtet som alltid när hon är här: "Nu är vi snart spanjorer med tanke på hur dags vi äter!" :*, och jag himlade såklart med ögonen åt henne^^
 
Vi gjorde inte så mycket, Mijas Pueblo är relativt litet och det finns egentligen inte så mycket mer att göra än att beundra utsikten hundra gånger om och bländas av ljuset och alla vita hus. Kul var det iaf, superfint också så jag åker gärna tillbaka någon dag!♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emilia

Valt att leva life i Fwuengi ist för STHLM läsåret 15/16

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela