laextranjera.blogg.se

Svenska Skolan i Fuengirola 15/16

NERJA

Publicerad 2016-05-30 22:06:20 i Allmänt, Viajes,

 
Förra onsdagen (inte den senaste alltså) åkte jag, mamma och Maria till Nerja när jag slutat skolan. Vi gick först till Dulces för att äta lunch innan vi tog tåget från Los Boliches in till Málaga för att sedan ta buss till Nerja.
 
Vi kom iväg rätt så sent eftersom det tar ett tag att åka in tilll Málaga och sedan var det en timme ungefär tills dess att bussen skulle gå men så småningom var vi på väg!
 
Jag och mamma har ju varit i Nerja förut med släkten några gånger men det var flera år sedan och jag ville verkligen tillbaka. Så det var nog mest för mig som vi åkte dit hehe.
 
Sedan är ju frågan vad fasen man gör där eftersom det inte är värsta stora staden. Men vi gick runt lite och hade ingen aning om vart vi skulle men vi satte av mot havet iaf, det brukar vara en bra start när man är lite lost. Mycket fotande såklart - man passar på att vara turist när man är med andra turister - både på ett vanligt torg, vid stranden och på Europabalkongen.
 
Damerna jag hade med mig var rätt så trötta från resan dit så när vi hittat ett mysigt litet kafé efter min photosession satte vi oss och drack lite sangria.
 
När vi nörjade känna oss klara med Nerja runt 20-tiden tog vi bussen tillbaka till Málaga och sedan tåget hem till Fwuengi igen. Klockan hann bli rätt mycket innan vi kom hem och hann till och med passera 00-slaget vilket innebar att min kära mammas födelsedag hade börjat vilket skulle firas.... ;))  ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emilia

Valt att leva life i Fwuengi ist för STHLM läsåret 15/16

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela