laextranjera.blogg.se

Svenska Skolan i Fuengirola 15/16

Duschincidenter & drinkar

Publicerad 2015-08-29 22:42:27 i Allmänt,

¡Hola!
 
Just nu sitter jag på ena balkongen i 27 grader och försöker bearbeta dagen som gått.
Efter endast 24 timmar känner jag mig redan mer bekväm med spanskan och uppfattar mer än endast de vanliga verben etc... Och jag tror att de börjar förstå mig också (peppar peppar).
 
Skolan har öppet hus hela helgen så idag gick jag och María José tillsammans till vad som säkert kommer bli mitt andra hem här borta. Det var inte lika stelt som jag fruktade från början och jag lyckades till och med ha ett "typ" samtal med henne vilket är ett enormt steg för mig.
 
Nu på kvällen drog en fastboende ihop ett gäng för att ta en drink på stan vilket jag hakade på och efter två timmar med knackig kontakt pga bristen på internet och massa förvirring lyckades vi samla ihop alla för att gemensamt sätta oss på Bogart vid stranden. Alla var öppna av sig och läsårets första diss lades och skämt drogs etc vilket innebär en mycket härligare kväll än vad jag fruktat tidigare!
 
Hur som helst, dagen har inte varit helt utan överraskningar. Den största överraskningen fick jag av min tvååriga "lillasyster" som helst plötsligt hade lyckats låsa upp badrumsdörren och stod bakom glaset när jag duschade. Även om min spanska blir bättre innebär det inte att den är bra nog att be henne gå tillbaka till vardagsrummet och vänta där istället...
 
I alla fall, imorgon blir det öppet hus igen på skolan och sedan får vi väl helt enkelt se var jag hamnar! 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emilia

Valt att leva life i Fwuengi ist för STHLM läsåret 15/16

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela