laextranjera.blogg.se

Svenska Skolan i Fuengirola 15/16

Höga vågor & söndagschill

Publicerad 2015-08-30 18:04:40 i Allmänt,

 
 Luftfuktigheten ligger konstant på över 62% här borta vilket gör att stranden i stort sätt vår enda tillflykt om vi inte vill att våra ansikten ska rinna ned i kläderna. Vi var väl ändå ett gäng på drygt 15 pers idag (betydligt fler än på bilden) som badade i omgångar vilket var väldigt kul.
 
Namnen är dock ett enda blurr för oss alla och man medvetet undviker att säga någons namn i rädsla för att säga fel... Det sätter sig nog snart ska vi se.
 
Vågorna blev bara högre och högre och tillslut ville ingen bada av rädsla för att dras ned under vattenytan men innan det skedde stod vi säkert tio pers och skrattade när vi försökte hoppa över vågorna som de turister vi är.
 
Just nu sitter jag återigen på balkongen med markisen nere samtidigt som det regnar -.- jag har dock den ultimata söndagseftermiddagen/kvällen med wi-fi, godis, te och musik så jag har inte direkt någonting att klaga på! 
 
Imorgon börjar skolan och förhoppningsvis blir det lite klarare vilka alla är och vad de heter etc men till skillnad från mina vänner där hemma i goa Stockholm sitter inte jag med söndagsångest ^^

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emilia

Valt att leva life i Fwuengi ist för STHLM läsåret 15/16

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela