laextranjera.blogg.se

Svenska Skolan i Fuengirola 15/16

Córdoba & första advent

Publicerad 2015-12-06 15:14:03 i Allmänt, El Colegio Sueco, Viajes,

   Córdoba-bron som också är med i Game Of Thrones (!!)
   gården till Moskén
   
  jag vet inte hur länge vi var där och hur många konstelationer vi åstadkom
 julpynt!
 
Förra fredagen var det Black Friday så jag och några till åkte till La Cañada för att försöka hitta några av årets julklappar. Det var såklart proppfullt och långa köer överallt vilket var lite tråkigt men bara själva grejen att vi lyckades hitta först till Marbella och sedan vidare var ju sjuk! De hade pyntat jättefint och julstämningen börjar komma sakta men säkert här borta ^^
 
Det blev ingen sovmorgon för någon av oss här på SSCS för tidigt förra lördagen bar det av mot Córdoba ! Staden var verkligen fin och vi besökte Moskén som tydligen har en kathedral inuti som i sin tur har en kathedral inuti ... Det var riktigt häftigt, verkligen.
 
Efteråt hade vi fritid och då gick vi runt i lite småbutiken i stan innan vi hittade en apelsinträdgård under vår jakt efter ett mysigt kafé och eftersom alla av oss hade med oss systemkameror that day blev det en lång photoshoot med många fina bilder ^^
 
Det där jag tidigare nämnde om att vara stressfri... is no more. Vi har för mycket saker utplacerade på för få skoldagar. Det är väl drygt sju skoldagar kvar för oss för vi är lediga nu till och med tisdag och sedan är det bara en vecka kvar till jullov!
 
Förra söndagen spenderades i skolan då vi julpyntade för att försöka tvinga fram julkänslorna här borta på solkusten - och vi gjorde såååå fint! Jag var rädd för att det skulle bara hängas upp lite papperslappar här och var men nej då. Vi gick all in med julgran, glitter, kulor i julens färger, lampor, krubba, miniatyr-tomtar och Gud vet vad mer samtidgt som det spelades julmusik i varje rum och bakades knäck och lussebullar! <3 en rätt så bra söndag med andra ord!
 
Hemlängtan är brutal numera och man försöker intala sig att "om jag gör det här nu så går tiden så är jag snart hemma!" men det har kanske gått 2 h närmare istället för två dagar ...
 
Det går fort fast inte tillräckligt ! jag vill hem nu och mysa med familjen och träffa mina kompisar < 33 (och käka lussebullar i mängder och behöva rullas till flygplatsen i januari igen)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emilia

Valt att leva life i Fwuengi ist för STHLM läsåret 15/16

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela