laextranjera.blogg.se

Svenska Skolan i Fuengirola 15/16

Lucia &

Publicerad 2015-12-13 18:39:44 i Allmänt, El Colegio Sueco,

   Brunch på Pan y Chocolate
   Hemma hos Jullan 11/12
   Fina killar hemma hos Sebbe
 
Den här veckan har ju minst sagt varit skön; lediga måndag och tisdag och relativt lungt tempo samtidigt som det osar Sverige-tagg i hela skolan!
 
I måndags tog vi en brunch på Pan y Chocolate bara för att påpeka att vi faktiskt var lediga och kunde äta frukost klockan två en måndagsmorgon. Det är så mysig inredning där, lite hipster-inspo på det mest positiva sätt som går och personalen är trevlig och etc etc etc. Resten av dagen gick ut på att dega framför datorn och en aning matte-plugg på det men ingenting särskilt skedde vilket var precis lika lite jag kände för att göra ^^
 
Tisdagen bestod av marknad (min första sedan jag kom hit!) och där hittades det några fynd inför årets jul vilket lugnade ned julklappsstressen en aning - nu är det bara väskan som ska packas, några saker kvar att göra i skolan och säga hasta luego till detta ställe innan jag är redo för Sverige!
 
Många åker redan nästa torsdag eller nästa fredag vilket innebär att i fredags var den sista som vi är ute tillsammans på flera veckor! Den behövdes ju räknas så alla var ute för att ha en rolig utekväll i minnet att tänka tillbaka på under flygresorna eller grå och molniga dagar.
 
Gårdagskvällen var en aning ... speciell minst sagt; jag hade suttit och skypeat med min fina mamma (och poängterat att det är ca en vecka tills vi ses igen) och skulle börja småpacka resväskan eller iaf lägga fram kläder att ta till Sverige när GH och Moa båda frågade om jag kände för att bada jacuzzi hemma hos Sebbe ??
 
Som vanligt när man inte kan prata i telefon och bestämma var det lite oklart om var, när och hur detta badande skulle ske och helt plötsligt fick jag ett meddelande av Sebbe som sa att de skulle hämta upp mig om 15 s ....... så fort som ljuset slängde jag på mig kläder och sprang ut.
 
Väl hos Sebbe satte vi igång alltför hög musik och ärligt talat vet jag inte alls vad jag ska kalla det vi gjorde men mot ett-halv två-tiden satt vi sju pers i den jacuzzi och ja, det var riktigt trångt men vi lyckades väl xD det var roligt, spontant och väldigt konstigt vilket faktiskt är en skaplig lördagskväll men tanken om att gå och lägga mig tidigt försvann ju långt innan jag rusade hem från taxin sent på natten/tidigt på morgonen.
 
 
I fredags hade vi dessutom luciatåg (eftersom det är Lucia idag) i skolan och det var superfint! Frida och Cassandra och Nikki sjöng jättefina solon och jag blev helt amazed :0 Under kvällens julmarknad på skolan drog de en repris av luciatåget och såklart var jag och mååånga fler där för att se det och det gjorde det minst lika bra då också^
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emilia

Valt att leva life i Fwuengi ist för STHLM läsåret 15/16

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela