laextranjera.blogg.se

Svenska Skolan i Fuengirola 15/16

Fika i mängder & stressfri

Publicerad 2015-11-17 11:18:34 i Allmänt, Ejercicio, El Colegio Sueco, Fikadags,

   Börjar baklänges - söndags på Baskins
   Baskins har bäst frukostar kl 16 på dagen
   När man fått i sig mat och blir flummig och ofokuserad
 
   Myskvällen på skolan i lördags
  Mat kräver fokus
   Torsdagsfika på Dulces
   Som sagt unnar vi oss lite extra ... flera gånger i veckan
 
Hola!
 
Idag har vi utvecklingssamtalsdag vilket innebär att vi är lediga om vi inte har just utv-samtal (som jag hade igår) eller något missat prov och det är superskönt att kunna spendera den i sängen med serier och sedan fika med kompisar istället för att behöva sitta inne/i skolan och plugga till något prov eller så!
 
De senaste dagarna har jag unnat mig massvis av fika och när jag väl fikar unnar jag mig lite extra för det innebär då att jag har skrivit prov eller lämnat in uppgifter så alltså har jag unnat mig fika upphöjt till två... Inte så värst bra för figuren men Alice's tábata-pass två gånger i veckan, salsa och springning borde lösa det!
 
I lördags var det myskväll i skolan vilket vi utnyttjade (myycket bättre än utgång enligt mig) till fullo och köpte mat på Mister Noodles först innan vi gick dit. Så där satt vi - kanske 15-20 pers - i aulan med Netflix på storskärm, alla med varsin nudel-låda (sådär som på film) och energidryck... hade vi inte varit med varandra hade det varit en ganska sorglig lördagskväll...
 
Det var en av de bättre lördagarna om jag ska vara ärlig och vi lallade runt så extremt mycket xD det är väl en sak jag kommer sakna när jag är tillbaka i Sverige igen; hur skolan är som en samlingspunkt och ett ställe att umgås på då den innebär så mycket mer än endast studier.
 
Men ang den där fikan:
 
  • I torsdags gick jag, Moa och Malin och fikade på Dulces (alltid Dulces när jag får bestämma)
  • I söndags träffades jag, Malin, Fritta och Jossan på Baskins för att plugga men det blev mest en välbehövd söndagsfika a.k.a skolångestdämpare
  • I dag ska jag till Pan y chocolate med Anna, Nanna, Alice x2, Amanda, Rebecka, Emelie x2, Filippa, Lisa, Liv och Emmy bara för att passa på när vi är lediga
  • På torsdag ska jag och Isabelle fika på något fik hon har valt i stan
Jag hade haft ångest över hur mycket pengar som går åt på fika om det inte vore för att fika här kostar ca 1/3 så mycket som i Sverige och för att det är mer värt att lägga pengarna på det än på andra saker .............
 
Detta är ungefär så mycket som jag planerar att göra fram till jullovet och jag får träffa bleka svennar igen <3 jag ser faktiskt fram emot de kommande veckorna - jag kanske ska försöka att få lite bränna också ^^
 
 

Kommentarer

Postat av: Mina

Publicerad 2015-12-03 20:33:09

Snart ses vi <3

Svar: längtar så <3
Emilia

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emilia

Valt att leva life i Fwuengi ist för STHLM läsåret 15/16

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela