laextranjera.blogg.se

Svenska Skolan i Fuengirola 15/16

Finbesök från Suecia & Halloween

Publicerad 2015-11-01 18:52:20 i Allmänt, El Colegio Sueco,

 
Hola!
 
Förra onsdagen kom mormor och morfar hit och följdes upp av mamma som kom på lördagen. M&M mötte mig på skolan och lyckan jag kände när jag såg dem i skolans hall var nästan total.
 
På lördagen skrev jag högskoleprovet (vars resultat vi inte ens ska börja diskutera...) och mamma mötte mig på skolan... känslan när man ser sin mamma för första gången på 8 veckor nästan för mycket för min kropp att hantera efter att ha skrivit prov i ca 8 och jag ville helt enkelt inte släppa taget om den korta varelsen som stod framför mig!
 
Som planerat sov jag med dem i lägenheten men dessvärre fanns det ingen internetuppkoppling så jag behövde gå till skolan på söndagen och plugga då ca 90% av vårt skolmaterial finns på nätet, vilket kanske inte var det ultimata när det sista man vill göra när man är med sin familj är att plugga hela tiden på annan ort än precis bredvid dem.
 
Det roliga var ju dock att jag hade en inlämning i privatjuridiken som morfar blev exalterad över och i och med att både han och mamma har läst juridik bestod de närmsta kvällarna av juridik-snack och övervägande om det var den ena lagen som föll in eller den andra... och mitt emellan satt jag och försökte skriva ned vad de sa på ett språk som en vanlig dödlig kan läsa.
 
På onsdagen hade vi bestämt en familjeträff... med både familjen och la familia plus några ur släkten. Vid halv tio var kvällen tänkt att inledas och m&m's miner när de hörde vardagstiderna á la España är svårklådda xD Det var extra intressant när det slog mig att kommunikationen kunde bli ett problem då min familia exklusive madre knappt kan engelska, jag knappt kan spanska men ändå betydligt bättre än min familj, min familj kan engelska men absolut ingen spanska och min madre kan noll engelska men gärna pratar på på spanska...
 
Så kvällen bestod i stort sätt att någon från min familj sa något på svenska eller i bästa fall på engelska, jag översatte på spanglish till min madres dotter som översatte till komplett spanska till min madre... inte det smidigaste men man får ta vad man har ^^
 
Torsdagen och fredagen var jag ledig på för att kunna spendera så mycket tid med dem som möjligt så vi gick till Miramar på torsdagen och stannade på vägen och tog något att äta vid stranden och sedan letade Halloween-utklädnad för mig och på fredagen gick vi en kortis till stranden och sedan till Dulces (mitt absoluta favvo-fik). Till in stora lycka blev Dulces även en stjärna i deras ögon och det sades att vi skulle fika där fler gånger i vår igen!
 
Lördagen spenderades i Benlmáderna med mitt dykar-crew (onödigt tidig uppstigning -.-) och vi skrev nog teoriprov i totalt 3-4 h (vilket jag klarade btw! = ingen mer teori för min del^^) och sedan 1-2 h i vattnet med fullt gear B) Jag var supernervös innan men den släppte när jag väl var i vattnet så förhoppningsvis kan jag sova bättre inför nästa dyk!
 
På kvällen var det Halloween-fest men jag och Gustaf drog tidigt pga trötthet från dykning m.m så jag kom hem vid halv ett-tiden till min kära mammas förtjusning då jag skulle upp vid sju-tiden imorse för att de skulle åka vid nio...
 
Det är riktigt kul hur mycket folk satsar på Halloween här nede; en klar majoritet klär ut sig i stort sätt helhjärtat med ansiktsmålningar och hemmagjorda dräkter och pyntar fönster och balkonger m.m... att vara mitt i smeten av det och se och uppleva allt var rena drömmen!
 
Det var mycket svårare att säga hej då till dem än vad jag hade förväntat mig och jag har varit låg i princip hela dagen, även fast vi har det jättebra här borta så ville jag mer än något att mamma skulle ta med mig till Sverige idag... det är dock endast 7 veckor kvar tills vi ses igen och då får vi tre hela veckor tillsammans<3
 
Nu ska jag försöka ta tag i mitt liv känner jag och försöka träna bort allt jag borde ha tränat bort under de här veckorna som jag har gått mobil-lös (Btw har jag fått min mobil nu!!) samt plugga till mina kommande prov (taskig planering hehe)... :-))
 
Imorgon är vi, till min stora lycka, lediga tack vare Spaniens system att aldrig gå miste om en ledig dag och då ska jag sova<333

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emilia

Valt att leva life i Fwuengi ist för STHLM läsåret 15/16

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela