laextranjera.blogg.se

Svenska Skolan i Fuengirola 15/16

Ronda

Publicerad 2015-10-17 20:39:45 i Allmänt, Viajes,

 
Idag bar det av till Ronda! Tyvärr som väntat blev det mycket väntande och fördröjningar som man uppfattade redan vid första utflykten var vanligt här borta - ordspråket mañana mañana är inte för intet här i Spanien.
Men har man så pass härliga vänner som de på bilderna här kan de flesta situationer bli räddade med torra skämt!
 
Vi besökte tjurfäktningsarenan och som en förklaring till smått speciella "tecken" på första bilden var tanken att vi skulle likna tjurar... #nohate xD
 
Sedan gick vi dessutom till en av de gamla broarna och tyvärr var majoritetens humör på svaj då vi redan hade behövt vänta sammanlagt 45 minuter för att ta oss drygt 500 m men vädret och utsikten lättade upp en aning skulle jag nod säga ^^
 
När vi gått till Centraltorget skiljdes vi åt för att  få några timmars fritid i staden och det var precis lagom till när regnet och åskan kom (det kan regna i Spanien också) så jag, GH, Johannes, Bjärre, Doodles, Alicia och Garre satte oss på någon liten restaurang och åt lunch! Jag var så otroligt sugen på paella (gjorde knappast något att madre hade lagat det till mig nu ikväll också) och som tur var var Alicia också sugen på det så vi två beställde in ett stort fat och satt och käkade direkt ur pannan!
 
Då det är dykning som gäller tidigt imorgon för mig kör jag ännu en hemmakväll och ser på netflix och bara degar! Jag borde egentligen verkligen plugga men INTE på en lördagkväll det vägrar jag, då sitter jag hellre som en galning i vecka! .... säger jag nu iaf...
 
Imorgon blir det som sagt dykning med samling halv nio och förhoppningvis blir vi klara tidigt så jag plugga resten av dygnet!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emilia

Valt att leva life i Fwuengi ist för STHLM läsåret 15/16

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela