laextranjera.blogg.se

Svenska Skolan i Fuengirola 15/16

AC på heat & vilse i Funkan

Publicerad 2015-09-01 00:06:00 i Allmänt,

 
 
Det mysigaste som finns när det kommer till bloggar måste väl ändå vara när man råkar radera hela det färdigskrivna inlägget ist för att publicera det och kl är 23:51...
 
Idag var det iaf introdag på skolan och vi fick för första gången se hela klassen samtidigt vilket innebar också stela presentationer om ens bordsgranne som ingen sitter och lyssnar på och som ingen därför kommer komma ihåg ens nästa vecka.
 
Vi hade turen att ha en AC i klassrummet vilket var nödvändigt då det var 28 grader utomhus och solen sken upp hela klassrummet. Dessvärre kunde inte våra mentorer hantera den och satte därför på den på heatmode vilket innebar att temperaturen steg från 28 grader till 38 grader samtidigt som alla sitter i långa shorts och t-shirts. De lyckades dock fixa det lagom tills dess att vi skulle lämna klassrummet efter en timme i det.
 
Klockan fyra släpptes vi och vi var kanske 20-25 pers som taggade stranden. Det är riktigt kul nu när vi börjar känna varandra mer för folk sitter och snackar med alla och man kan dra med i princip vem som helst på ett dopp vilket blir skitbra för en badare som jag.
 
Då en tjej i min klass fyller år idag bestämde vi oss för att fira henne så då skulle jag fråga om jag fick äta middag tidigare än klockan 22 ikväll. Det var andra middagen sedan jag kom hit som jag har ätit med någon och ikväll satt jag med María José's dotter, Barbara, och vi satt och pratade om ganska stora saker och jag känner nu att jag börjar förstå mer vad de säger. Hon t o m berömde mig för mina goda spanskakunskaper!! Då kände jag att jag hade lyckats ^^
 
I vart fall träffades vi några stycken vid skolan vid nio-tiden och sedan taggade vi till Old Town där vi skulle möta upp resterande 20 pers drygt. Ärligt talat förstår jag inte varför vi går dit då det är svindyrt där... får försöka vända trenden mot något billigt skitställe ist...
 
På vägen hem var jag så pass säkert på vägen att jag nte ens registrerade var jag var förrän jag hade gått på en obekant gata i kanske en kvart åt ena hållet. Tillslut vände jag och gick i kanske fem minuter tills jag kände igen en delfinfontän på gatan som gick parallellt med den jag befann mig på så jag sprang nästan dit då av lycka. Jag hittade hem och jag lyckades förklara på spanska med hjälp av translate hur läget var så slutet gott, allting gott mer eller mindre.
 
Imorgon blir det första riktiga skoldagen efter schema och jag hoppas av hela mitt tillfälligt spanska hjärta att de har fixat ACn från heatmode...
 
¡Hasta luego!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emilia

Valt att leva life i Fwuengi ist för STHLM läsåret 15/16

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela