laextranjera.blogg.se

Svenska Skolan i Fuengirola 15/16

Behind the scenes & cravings

Publicerad 2015-09-10 21:44:00 i Allmänt, El Colegio Sueco,

 
Dagen har som vanligt bestått av skola och i ett försök att vara duktiga och hänga med i planeringen för en gångs skull satte jag och Filippa oss i stora salen och gjorde färdigt uppgifterna i väntan på att Lisa skulle sluta.
 
Matematik är inte det roligaste ämnet enligt oss så då passade vi på att göra min komplicerade och tidskrävande psykologiläxa; Krama en person i 20 sekunder och se vad det har för påverkan för stress. Inte för att varken jag eller Filippa kände oss ovanligt stressade idag men det var iaf en trevlig pause från algebran och bråktalen!
 
Eftersom vi försöker vara ekonomiska här och inte bränna så mycket pengar på småsaker (för mycket smått blir i slutändan stort) så köper vi egentligen endast vatten till skoldagarna, frukt till håltimmarna och kanske någon drink på kvällarna men idag blev jag för less och dessutom sa mamma att jag måste unna mig, så tro fasen att jag och Filippa sprang ned till affären runt hörnet och köpte Donuts och iste! Filippa körde på den nyttiga versionen med en ceasarsallad men mina cravings efter godsaker skulle knappas stillas med en sallad. Nej nej.
 
Eftermiddagen (som här är efter klockan 17 och framåt) spenderades vid Filippas och Emilys pool uppe i Mijas. Vi alla är supertaggade på nollningen som elevkåren håller imorgon kväll och på pizzakvällen innan dess som skolan annordnar! Först var det tänkt att vara tacokväll men tydligen blir det Tex Mex till lunch så "tyvärr" behövde vi byta till pizzakväll... sadface :'( Lol, vilken drömfredag!
 
Nu på kvällen ringde jag snabbt m&m på skype och snackade lite med dem innan internetuppkopplingen laggade och det bröts </3 jag hann dock höra lite från dem en stund och det är bättre än inget^^
 
Taggad till tusen på nollning & på allt som händer i helgen efter det ;)
 

 
 

Kommentarer

Postat av: Hanna

Publicerad 2015-09-15 19:52:41

Hej! Vet du någon som bor på calle antonio. Väldigt nära skolan i ett gult/orange hus, tillsammans med ana maria och pepe? Har dem blogg? Vill du länka den i så fall? Bodde där för 4 år sedan och skulle vara kul att veta hur det är nu. :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emilia

Valt att leva life i Fwuengi ist för STHLM läsåret 15/16

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela