laextranjera.blogg.se

Svenska Skolan i Fuengirola 15/16

Brinnande himlar & Aquathlon

Publicerad 2015-09-05 00:21:44 i Allmänt, El Colegio Sueco,

 
Idag var nog den skevaste dagen hittills här med schemabrytande på morgonen som skulle ha varit på eftermiddagen och sedan håltimme på 3 h för att komma tillbaka för att endast ha psykologi och sedan skynda till bussen till Miramar!
 
Jag började faktiskt dagen med första löprundan i Funkan och det var helt kolsvart när jag gick ut och sprang vid halv sju-tiden. Har man inte sprungit på över en vecka som jag inte har så stiger ens tid/km rejält på RunKeeper och samtidigt känns det som man springer snabbt trots att benen och sinnet försöker ta en tillbaka till lägenheten och sängen.
 
Jag sprang runt på strandpromenaden med alla som var på väg hem från klubbarna som stänger halv sju och helt plötsligt fick jag för mig att gå ned och sätta mig vid vattnet och se på soluppgången! Jag tror nog ändå att jag satt där i kanske 40 minuter och tillslut bara exploderade himlen och färgade hela havet guld och himlen likaså. Det klår inte soluppgångarna på Väddö på somrarna dock, men det var så coolt att se hur havet reflekterar himlen och hur bergen blir mer och mer soltäckta! Det var verkligen värt väntan!
 
Som sagt så var det lite kaos i skolan men helt plötsligt var klockan halv ett vilket innebar att jag och Filippa båda skulle ha hål i 3 h. Vi bestämde oss därför för att gå hem till henne och lägga oss vid poolen eftersom det knappt finns något annat att göra här bortsett från stranden... Som de fotogeniquer vi är passade vi på att ta massa härliga semesterbilder att lägga upp på sociala medier för att reta alla hemma ^^
 
Efter skolan var det dags för det omtalade Aquathlon vilket innebar att kroppsfärg plockades fram och kroppar målades i - i Ekonomernas fall - blått och svart! När startskottet gick kubbade den första i varje lag ned i vattnet för att simma sin sträcka och sedan byta med den som väntade i dess lag och sedan flöt allt bara på och folk sprang och simmade som tokar! Vi hade ju pressen på oss att vinna då det alltid är ekonomiTvåorna som vinner det där och lite nervös blev man ju när naturTvåorna var i ledningen i början av tävlingen men vi kom snabbt ikapp.
 
Jag var den enda tjejen från vår klass som skulle simma och även fast jag är snabb när vi är med skolan i bassängen i Tibble var det helt annorlunda att dyka i saltvatten och få kallsupar och guppa runt bland höga vågor. Jag hade precis sprungit en sträcka och var redan trött i benen samtidigt som jag inte ville simma men det var nödvändigt så ingen skulle behöva simma två gånger. Det var ingen lång stäcka, men det var bland det jobbigaste jag gjort fysiskt i mitt liv.
 
På sista sträckan, när det kanske var 10 meter kvar, kände jag hur kroppen började ge vika och det verkade de på stranden märka också så GH kom kutande ut i vattnet och mötte mig så jag slapp simma ännu längre för att lämna "stafettpinnen"/armbandet <333
 
Det var roligt och såklart vann Ek2 men det var inte utan ansträngning. En kille behövde simma + springa x2 så han svimmade och spydde och skickades till sjukhuset pga uttmattning. Men han mår bra nu och det är inget fel på honom!
 
Sedan grillade vi korv vilket var mysigt och firade segern innan vi drog tillbaka till stan för att ta något att dricka. Vi var en enorm grupp som velade fram och tillbaka vart vi skulle gå och tillslut blev det att några gick till piren, några till något ställe inne mot gatorna och vi andra gick återigen till Bogart, så kvällen slutade lyckligt än en gång! ^^
 
Imorgon taggar vi Miramar och då ska jag shoppa loss (ledsen mamma, men sommarklänningar är needed här borta) !!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emilia

Valt att leva life i Fwuengi ist för STHLM läsåret 15/16

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela