laextranjera.blogg.se

Svenska Skolan i Fuengirola 15/16

Fikadags

Publicerad 2015-09-02 23:28:03 i Allmänt,

 
 
Jag visste såklart att det skulle bli mycket spanska under året, det är ju egemtligen därflr jag åkte hit, men att spanskalektionerna skulle vara 100% på spanska och att vi skulle ha ett spanskaprov andra riktiga skoldagen hade jag inte riktigt kopplat. Det blir multiintressant hur det går imorgon, förhoppningsvis har man lärt sig en gnutta/livat upp grundspanskan så det inte går käpprätt åt Guatemala för mig.
 
Det sköna med en liten skola är att man kan gå och sätta sig och prata med vem som helst och anledningen till varför jag är så förundrad över det och upprepar det konstant är just för att jag alltid har velat ha en sådan skola; där man inte räknas som konstig bara för att man hälsar på sin kompis kompis och börjar prata och frågar om den vill hänga med till stranden/ta en fika efter skolan!
 
Det var precis vad jag gjorde dessutom! Igår kväll frågade en tjej jag har lärt känna här ifall jag och några andra ville ta en fika idag efter skolan och som den desperata, förvirrade gäststudent jag är bjöd jag med i princip alla jag visste vilka de var. Jag och en kompis skulle vänta på tjejkompisen och under tiden stötte vi på fler vi kände och då frågade vi om de ville följa med! Så vid halv fem-tiden när vi började gå mot stan var vi 14 pers! ^^ det är så kul när folk är spontana och bara hänger med utan att riktigt veta på vad!
 
Vi gick till Baskins och möblerade om deras uteservering så den passade vårt stora sällskap. Det är ett jättemysigt ställe med parasoll och palmer och klätterväxter runt uteserveringen med en fontän i mitten. Det dröjde ett bra tag innan vi ens fick beställa och minst trippla tiden för alla att få sitt men ingen hängde läpp utan atmosfären var glad och taket högt och allt vad man än säger för att beskriva en bra stämning.
 
Tiderna här är ju helt och hållet annorlunda från hemma i kalla (regniga) Sverige och sinnet har väl inte riktigt hunnit vänja sig vid middagar kl 21 som tidigast och eftermiddags-fika kl 18 på eftermiddagarna, men det funkar än så länge iaf!
 
Trots att det är Spanien och vi har det supervarmt på dagarna så börjar kylan smyga sig in under kvälls- och morgonkvistarna i form av blåst från havet vilket gör att de 26 grader vi har nu mer känns som kanske 18... Livet är hårt ibland xD
 
Imorgon är det schemabrytande för då ska EK2 fortsätta traditionen och slå SA2 i volleyboll och om jag inte missminner mig ska vi dessutom köra Aquathlon på fredag och även där har vi pressen på oss att vinna för kanske femte året i rad! Tur att vi hinner ha spanskaprovet dock, för Gud förbjude att vi skulle missa det... !
 
Nu ska jag skypea med efterlängtade vänner men jag återkommer såklart imorgon med mina långrandiga texter. Håll ut !!!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emilia

Valt att leva life i Fwuengi ist för STHLM läsåret 15/16

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela