laextranjera.blogg.se

Svenska Skolan i Fuengirola 15/16

"Macke, Ring åklagar'n!" & sjuketider

Publicerad 2015-09-17 22:07:00 i Allmänt, El Colegio Sueco,

 
 
 
Det här med uppdatering börjar redan bli lite sisådär och jag har officiellt haft den i... lite mer än två veckor kanske? Stark insats, verkligen. Det är så "svårt" när man försöker skriva i efterhand om saker som hänt för det händer så mycket att allt inte får plats i ett inlägg... Detaljerna försvinner när man vill beskriva helheten men det är just detaljerna som gör upplevelen tll vad den är!
 
I fredags var det som sagt inspark som invigdes med pizzakväll i skolan och uppföljdes av gruppuppgifter på stan som innehöll bl. a att få en autograf på rumpan av en spontan (och halvt galen) person på stan, att pussa en främling, stoppa huvudet i en frys och ha det så tills någon frågade vad fasen det var som försigick etc...
 
Sedan var det Midnight och Foreplay som gällde, vi hann t o m bada i havet under kvällen och allt det här skedde på under 4 h!
 
Helgen gick väldigt fort i solljuset och innehöll en sushimiddag på stranden på lördagen med Lisa, Emelie, Filippa och Matilda och söndagen spenderades vid Filippas och Emilys pool och tanken var att läsa lite glosor till engelskan på fredag men vi insåg att det var skönare att sola ...
 
I tisdags spelade MFF mot PSG och det innebar såklart att vi var runt tjugo pers från El Colegio Sueco som tog upp kanske 50% av Tres Amigos's platser. Ang dagens rubrik blev en av gästerna för full och aningen våldsam efter PSG's andra mål och polis tillkallades för att hantera gästen.
 
Skillnad mellan Sverige och Spanien är att här skippar de det lugna snacket och går direkt på nedbrottningen och batongen... Mitt under allt ropar någon annan på skämt "Macke, ring åklagar'n!" och trots livesituationen var det för roligt för att ignorera så alla försöker hålla sig från att skratta eftersom det skulle vara rätt så osmakligt att skratta när någon blev gripen...
 
Efter helgen steg antalet förkylda och det har varit minst två / klass borta från skolan i princip hela veckan och med tanke på att det var första utehelgen lämnar jag orsaken blank att tolkas ___.
 
Idag var det dessutom min tur att falla för smittan med ett mosat huvudinnehåll och en uppsliten hals så jag gick hem vid tolv-tiden och nu känner jag att det inte direkt var en överloppsgärning. När jag kom hem hade jag dock inte räknat med att halv släkten skulle sitta i vardagsrummet.......... På riktigt knackig spanska förklarade jag att jag har blivit förkyld och jädrar vilken fart det blev på folket då må jag säga! 
 
Här har de som standard att så fort någon blir minsta lilla sjuk eller gör illa sig på något sätt - om så endast tummen eller något sådant - så är det fort som attan till sjukhuset. Det hade något att göra med att man behöver sjukintyg från första sjukdagen för att inte krångla med pengar etc, de förklarade det på HUM men jag kommer inte ihåg 100% av det :/
 
Som svensk blir man lite paff då eftersom vi gärna ligger hemma och lider i 40 000 graders feber än att störa på sjukhuset, vi är för artiga menar min HUM-lärare, men jag lovade att säga till ifall jag dog och isf lovade jag att följa med till sjukhuset. (Oroa dig inte mamma, jag överdriver lite nu)
 
Så från kl. 12:43 för att vara exakt, har jag legat i sängen i mina mjukisbyxor och Hogwarts-tröja från Norrköping med te och film på datorn <33
 
Min madre är dessutom världens bästa (inte bättre än min egna mamma dock!) (hemlängtan är på topp ikväll) så hon har sprunigt fram och tillbaka hela dagen för att se till att jag har allt jag behöver / vill. Hon lagade världens godaste paella och sa åt mig att äta den i sängen och det var som att äta guld från himlen! Som jag har längtat efter paella sedan jag kom hit och ÄNTLIGEN fick jag det ^^ det var lycka i smärtan, som en vattenspridare i elden och etc.
 
Planen var att lägga mig tidigt ikväll för det lovade jag min oroliga mamma som sitter hemma i Sverige men jag lovade dessutom folk att uppdatera ikväll... Försöker hinna båda och klockan är ju endast 22 vilket innebär att det är middagsdags i vanliga fall här.
 
Som den fighter jag är taggar jag skolan imorgon igen dock!
 

 
om någon inte förstod det där med kommentaren på Tres Amigos så länkar jag youtube-klippet här nedan ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emilia

Valt att leva life i Fwuengi ist för STHLM läsåret 15/16

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela