laextranjera.blogg.se

Svenska Skolan i Fuengirola 15/16

Snyggaste smashen & brända kinder

Publicerad 2015-09-03 21:53:18 i Allmänt, El Colegio Sueco,

 
Det är först idag som jag inser hur effektivt solkräm faktiskt är om en inte vill bränna sig. Jag glömde säkerligen ta på bröstkorgen idag vilket innebär att jag nu har bränt mig efter 3 h i strålande solsken. Likadant är det på ryggen.. Nackdelen med att inte ha en roomie - ingen kan hjälpa mig med solkrämen eftersom min familj sover när jag går till skolan :-(
 
Ytterligare en skoldag med introlektioner. Vi gjorde dock en diagnos på matten och alla satt helt paffa delvis pga statistiken från förra årets mattekurs 2b där ca 34% hade fått F i betyg och 0% A... och delvis pga att alla har försökt förtränga allt som har med matte att göra under sommarlovet.
 
Som klassaktivitet gick alla gymnasieklasser till stranden för att spela volleybollturnering mot varandra och för att parallellt ha sandsslottsbyggartävling. Såklart så vann vi majoriteten av matcherna, anledningen till varför vi torskade sista var för att ingen visste om att den spelades så vårt lag hade ingen avbrytare. Men vi var bäst ändå^^
 
Efteråt drog vi dock igång en lallarmatch och vi var lätt bäst där med. Jag hade roterat nästan ett helt varv utan att ens nudda bollen vilket mitt lag noterade så då kände jag att det var dags och började slänga med armarna åt höger och vänster och lyckades få in några riktigt bra träffar. Det som var det absolut bästa på hela volleyboll-kittet var ändå när jag stod med ryggen åt nätet och snackade med GH och så såg jag att bollen kom flygande mot mig så jag slog endast till den lite löst och fortsatte snacka och tydligen hade den gått över! Det låter så töntigt men det var sjukt coolt och jag levde på den känslan resten av matchen.
 
När jag kom hem insåg jag att jag hade fått en mindre fin bränna, men ack så värt det var! Det var lika fint väder som igår men idag blåste det lite vilket gjorde att det var uthärdligt att vara på stranden i 3-4 h ^^
 
Vi lever verkligen drömmen här borta & jag ångrar verkligen inte att jag valde det här före livet i London!
 
Imorgon taggar vi Aquathlon då Ek2 såklart håller traditionen och vinner!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emilia

Valt att leva life i Fwuengi ist för STHLM läsåret 15/16

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela