laextranjera.blogg.se

Svenska Skolan i Fuengirola 15/16

Sverige - Ryssland & en tvåtimmars promenad på strandkanten senare

Publicerad 2015-09-06 00:07:24 i Allmänt,

 
Idag gjorde jag debut på Miramar och min plånbok gråter nu efter all shopping jag gjorde på Primark :(
 
Hela dagen har jag stressat mig runt för att först springa till bussen i klackar för att missa den pga att mina kära amigas var för senade, springar till bussen från Miramar, springa hem för att hinna byta om, springa till skolan för att möta upp folk och till sist springa hem pga utegångsförbud från kl 23 de första två veckorna!
 
Spanjorer uttrycker sig på ett mer offentligt sätt än svenskar vilket man märker när man går förbi någon, möter någon eller blir beskådad en millisekund av någon. Då kommer vissligen, pussmunnen och sedan "guapa" ... lite charmigt är det ju men charmen tar slut när de som gör det passerar trettioårsgränsen -.-
 
Miramar hade några riktigt bra butiker, t.ex som Blanco där ovanstående set existerade <33 iaf så gjordes mycket shopping men det fanns så mycket mer fina saker. Dock är man ju ekonom och måste visa att man kan sin sak och vara sparsam. Är riktigt nöjd med dagens kap så inget känns direkt överflödigt = score!
 
Då bussen på hemresan skulle köra runt hela Fuengirola och upp i Mijas innan den körde till Ferían blev det stressigt även på vägen därifrån då jag ville hinna byta om innan vi skulle mötas 20 minuter senare vid skolan.... jag skyndade mig så mycket jag kunde i skoskav och klackar och trots min försening på 3 minuter var jag inte sist!
 
Det visade sig även att dit vi skulle gå för att se Sverige - Ryssland låg 30 s från min lägenhet... -.- jag tog på mig tröjan halvt i hissen för att kuta till skolan för att sedan gå hela vägen tillbaka...
 
Då Johannes fyllde 18 år idag sjöng vi för honom och eftersom vi var på ett svenskt ställe sjöng resterande gäster också med och Johannes såg ut som han ville sjunka genom jorden men fyller man vuxet ska man bli firad barnsligt också! För att bränna ännu mer pengar bjöd jag honom på en dricka också men små gester räcker i längden - det brukar alltid mamma säga iaf!
 
Svenska U21-laget är mycket bättre än landslaget med hästlängder (enligt mig) och det märktes under kvällens match då Ryssland gjorde mål utan att kunna ta igen det = vi torskade. Matchen var det inget liv i så jag drog vidare med några andra och när den var klar kom resterande  och joinade.
 
Eftersom vi inte kände för ytterligare en kväll där ingen har en aning om vad som händer, drog jag och Lövet till stranden för en kort promenad... efter endast ett ögonblick var vi vid Miramar och där vi körde Aquathlon igår och det tar, enligt mentorn, 40 minuter att gå dit.. Vi fortsatte en bit innan vi vände och gick tillbaka och helt plötsligt hade det gått två timmar och vi hade hunnit bli rejält hungriga så vi satte oss på BK. 
 
Halv elva insåg vi att vi behövde vara hemma om 30 minuter och det tar 25 för Lövet att komma hem... Eftersom vi inte kände för att ge honom en prick i registret redan första helgen tog vi vårt käk och sprang samtidigt som vi åt :-))
 
Folk har frågat mig hela dagen om jag sover dåligt så jag tolkar det som att jag ser helt förjävlig och trött ut så jag ska troligtvis tagga sängen nu...
 
Imorgon blir det bad hos Filippa och vem vet vart det för oss
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emilia

Valt att leva life i Fwuengi ist för STHLM läsåret 15/16

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela