laextranjera.blogg.se

Svenska Skolan i Fuengirola 15/16

Dagens sjukling

Publicerad 2016-04-28 19:36:00 i Allmänt, El Colegio Sueco, Feria,

 bilden är från igårkväll när María kallade ut mig för att se på den röda himlen
Halloj!
 
Idag har jag varit hemma från skolan vilket var ett väldans smart val av mig eftersom jag är genomförkyld :// lagom till ferian och tills att Marcus och Axel kommer hit nästa vecka... jag har dock varit väldigt produktiv och skickat in tre stora arbeten idag och i stort sätt skrivit klart ett fjärde^^
 
Som jag nämnt tidigare är det mycket i skolan nu de kommande veckorna, med minst fem stycken prov/inlämningar per vecka - vi kör med andra ord ända in i kaklet här borta haha! ... < / 3
 
Imorgon blir det dock skola! För om jag inte är tillräckligt frisk för att gå i skolan, är jag inte heller tillräckligt frisk för att hänga med till ferian med mis amigas mañana och jag tänker inte missa ferian! Det ska tydligen vara den roligaste i stan ^^ så det blir till att gå runt med nässpray, halstabletter och alvedon imorgon :)))
 
Familian är borta ikväll så jag ska få laga mat själv för första gången på säkert... 2 månader och jag är supertaggad! Sedan ska jag unna mig lite film-tittande innan jag går och lägger mig också♥
 
Om det är någonting jag har lärt mig här borta så är det att det i stort sätt är omöjligt för en sjuk person att ligga i sängen och kurera sig. Eller i alla fall i det här huset;
 
för det första blir det ljust alltför tidigt för att man ska kunna sova ut /och gardinerna stänger inte ut mycket av solljuset heller för den delen).
 
för det andra river trädgårdsmästarna runt med en gräsklippare från kl 8 fram till 12 varje dag och jag kan inte så mycket om natur men jag är ganska säker på att gräset inte växer så fort eller att det tar så lång tid att klippa ungefär tio kvadratmeter gräs
 
för det tredje är sängarna ytterst obekväma :))
 
sedan vet alla som känner spanjorer att de kan vara väldigt högljudda så blir man inte väckt av alla de andra faktorerna så finns det säkert någon spanjor som gör jobbet! :))
 
puss hej!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emilia

Valt att leva life i Fwuengi ist för STHLM läsåret 15/16

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela