laextranjera.blogg.se

Svenska Skolan i Fuengirola 15/16

GRANADA

Publicerad 2016-04-23 20:48:45 i Allmänt, El Colegio Sueco, Viajes,

 
 
 
Idag var vi i Granada - den sista HUM-resan... snart är det alltså slut :/ men det är fortfarande 50 dagar kvar till skolavslutning^^
 
Skolan hade fixat inträde till La Alhambra som - så vitt jag har förstått det - är rätt så unikt då det är ett av de gamla värdlsarven så tydligen är det intressant att besöka för turister. Vi hade en guide som pratade om historian om stället och så gick vi runt och såg på massa trädgårdar, broar, fästningar etc etc.
 
Det var mycket fint där. Mitt problem varje gång vi besöker någon gammal borg, är att förstå att det faktiskt var folk som byggde det och att folk också har bott där - det känns inte riktigt något som har skett för 500 (...) år sedan.
 
Efter det gick vi ned till staden där vi fick tid för att äta lunch innan vi gick en gruppvandring genom staden. Vissa delar var äldre och påminde lite om Gamla stan hemma medan centrum verkligen såg ut som ett modernare Stockholm. Ena gatan var det äldre hus i olika färger och nästa gata var moderna kontor och etc.
 
Vi hade med oss guiderna genom staden också men då hade vi inte de där lyssnar-grunkorna som guiden pratar i så ingen hörde något ändå. Det hade inte ens varit möjligt för vi var runt... 50 elever och en guide som pratade :))
 
Vi har gått så otroligt mycket idag att mina fötter är alldeles muerte så det blir ingen utgång för mig ikväll inte. Dessutom måste jag bli klar med några inlämningar så från och med nu fram till måndag dedikerar jag mitt liv åt studierna :-))

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emilia

Valt att leva life i Fwuengi ist för STHLM läsåret 15/16

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela