laextranjera.blogg.se

Svenska Skolan i Fuengirola 15/16

En bättre skoldag

Publicerad 2016-02-02 21:36:00 i Allmänt, Ejercicio, El Colegio Sueco,

 
Hallå hallå!
 
Just nu sitter jag på mitt rum och väntar på middagen. Jag kom hem från gymmet för drygt 1h sedan efter att ha varit där med Fritta i 2,5h och ofräsch som man är har jag inte duschat än för jag satte mig på direkten och skrev på min FEK-uppgift som ska in ikväll. Jag vet, skitäckligt men vad gör man inte för skolan.
 
I vanliga fall går jag 9-17 på tisdagar med 4h i streck (vet aldrig om det det är med E eller Ä...) i samma klassrum med samma lärare och det blir på riktigt jättesegt. Därför brukar tisdagar vara min "åh nej"-dag och också den dag som mina klasskompisar tycker mest synd om mig för jag är den enda som läser efter det schemat :-))
 
Men vi har haft/har inlämning på både Privatjudiriken, Ledarskapen och ikv också FEKen så de lektionerna behövde jag inte vara på vilket innebar att jag slutade kl 11:15! Jag hade två lektioner istället för fem!^^
 
Då det skulle vara strålande solsken och upp mot 20 grader idag så tänkt jag och Rebecka gå ned till stranden men där blåste det så vi satte av mot min pool ist. På vägen svängde vi förbi DACKS där jag köpte en jättesnygg ryggsäck till Sierra Nevada eftersom jag inte är så taggad på att lämna saker obevakade i en sådan där förvaringsbod som brukar finnas vid "centrum" på skidanläggningar.
 
Oturligt nog för oss så blev det molnigt lagom till att vi precis hann lägga oss och börja frysa. Så vi gick upp igen och satte oss med mjukisar, raggsockor och filtar på balkongen och drack te, lite plugg försökte vi oss på men varken jag eller Rebecka var så värst effektiva om jag ska vara ärlig.
 
Runt tre-tiden blev det väldigt mycket sol men Rebecka skulle ha något möte vid halv fem på skolan och jag skulle gymma ungefär då (plus att vi inte orkde byta om igen) så vi satt helt enkelt kvar och beklagade oss över hur det nästan aldrig är soligt när man faktiskt kan sola!
 
Imorgon är det volontärarbete på svenska kyrkan som gäller och sedan dags för tábata igen^^
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emilia

Valt att leva life i Fwuengi ist för STHLM läsåret 15/16

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela