laextranjera.blogg.se

Svenska Skolan i Fuengirola 15/16

Strandsöndag

Publicerad 2016-02-01 22:57:37 i Allmänt, Fikadags,

 
årets första dopp
 vi gjorde det som de Isbjörnar vi är
fina Moa♥
 stranden sista januari
 den här bilden är för underbar för att inte komma upp
Gårdagen spenderades på stranden med Garre, Jullan, Moa och Jenny för att slippa ännu en dag med konstant plugg tills ögonen blöder.
 
Det var ju dessutom strålande solsken hela dagen och runt 20 grader för första gången på en evighet så vi passade på att få lite bränna samt att slappna av på sättet som man endast kan på en strand.
 
Såklart blev det lite av en photoshoot också för att visa alla att man faktiskt kan sola i januari. Moa och jag passade också på att bada årets första dopp i havet och när man väl hade kommit i var det inte lika kallt längre... iaf inte på den del av kroppen som var ovanför ytan och värmdes upp av solen :)
 
När det började blåsa gick vi till Churros y Noodles där Moa och Jenny tog ceasarsallad medan Garre och jag körde en riktig deg-söndag och beställde ett fat med churros för 0.4€ vilket på riktigt är 3,7 svenska kronor. Inget skämt asså.
 
Tyvärr kan man endast fly från skolan en kort period innan man behöver sätta sig och skriva på alla arbeten som ska in den kommande veckan så när jag kom hem motstod jag viljan att lägga mig vid poolen och satte mig på rummet med datorn istället. När jag var så pass klar att jag inte förstod mig själv längre pratade jag lite med mamma och gjorde en version av ett mellanmåls-lunch eftersom min familia inte var hemma under dagen.
 
På kvällen fick jag för mig att gå ut en promenad helt plötsligt och inte nog att jag träffade på den vidrigaste pedofilen jag någonsin mött, jag fick dessutom någon allergisk reaktion från mellanmåls-lunchen jag precis käkat så när jag stormade in i lägenheten 40 min senare var hela ansiktet uppsvullet och halsen också ... lika trevligt som alltid med andra ord, som tur var hade min familj kommit hem då vilket lugnade ned mig eftersom jag då inte skulle behöva ta beslutet ifall vi behövde åka in till sjukhuset eller inte (som jag lyckligtvis slapp)!
 
Kvällen slutade bra ändå och nu är jag återigen i skolan när jag helst vill vara på stranden :)
 

in och läs Moas blogg! Hon är den som har mest besökare i år och lägger upp jättebra inlägg och bilder! <3 :O
http://nouw.com/moanaas !!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emilia

Valt att leva life i Fwuengi ist för STHLM läsåret 15/16

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela