laextranjera.blogg.se

Svenska Skolan i Fuengirola 15/16

Colmenar

Publicerad 2016-01-30 17:18:37 i Allmänt, El Colegio Sueco, Viajes,

biodlare på flykt
torget 
utslagna efter bi-vandring och tapas
finaste Moa♥
lagom kaxiga innan mötet med bina
 jag hade på riktigt ett bi på linsen
 toppen av kullen
Idag gjorde vi årets första HUM-resa och denna gång bar det av till Colmenar! Endast en timme tog det dit och det första vi skulle göra var att gå till massa bin ... iklädda biodlings-gear från topp till tå vilket var svinhäftigt! Det var verkligen way out of everybodys comfort-zone att stå mitt bland flera tusen bin som satte sig på kameran, i ansiktet, på händerna etc etc etc...
 
Jag är riktigt glad att jag var med i den första gruppen för när vi sedan kom tillbaka till resten hade inte alla bin fattat att de skulle släppa oss så det blev kaos och panik när alla skulle ta av sig dräkterna och insåg att "hey, jag har flera uppretade bin på mig right now"!
 
Medan andra gruppen gick runt som Marsmänniskor i dräkterna drog jag, Malin, Moa, Tovali, Johannes, Isabelle och Theo upp på kullen bara för att få se utsikten och det var väldigt fint så såklart passade vi på att ta massa bilder!
 
När alla var samlade i bussarna igen åkte vi för att käka den typiska Colmenar-tapasen med korv från den lokala fabriken, tortilla de patatas, mini-hamburgare och skinka. Det var rätt så genomtänkt för efter lunchen skulle vi nämligen besöka den lokala köttfabriken...... inte så hemskt som man vi alla trodde, men skulle aldrig besöka den igen frivilligt.
 
Som vanligt med våra HUM-resor blir det mycket väntande och jag vet inte om det rör sig om taskig planering eller ifall vi bara är så ointresserade av den spanska kulturen att vi gör allt supersnabbt... men det drar tyvärr ned humöret lite på de flesta (alla förutom lärarna) :(
 
Sedan bar det av till Colmenar Pueblo där man kunde besöka en honungsbutik och eftersom vi hade gått runt bland alla dessa bin ville många av oss därför passa på att köpa med sig hem (det fanns så brutalt många olika smaksättningar! helt otroligt, man tänker inte direkt att det finns så mycket olika).
 
Dagen har faktiskt varit riktigt bra för bortsett från all väntan och köttfabriken så har allt varit supernice och härligt♥
 
Ikväll är den som en slags andra kick-off och Hatt-fest på någon bar/klubb i stan där huvudbonad är obligatorisk och det blir nog rätt intressant. Det är min första utgång sedan december så förhoppningsvis blir jag inte alltför avskräckt xD

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emilia

Valt att leva life i Fwuengi ist för STHLM läsåret 15/16

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela