laextranjera.blogg.se

Svenska Skolan i Fuengirola 15/16

SIERRA NEVADA

Publicerad 2016-03-07 22:17:12 i Allmänt, El Colegio Sueco, Viajes,

Hola!
 
Det blir ett lite sent inlägg för internetuppkopplingen har inte fungerat alls här hemma sedan i onsdags och kom tillbaka först idag, men bättre sent än aldrig! Jag har insett hur dålig jag är på att blogga så nu har jag en konstant "Uppdatera bloggen" på min Att Göra-lista så förhoppningsvis blir det bättre nu.
 
I fredags åkte vi till Sierra Nevada efter att ha flyttat det 4 gånger - wohooo! Så jag gick upp kl 4 på morgonen och för säkerhetens skull hade jag satt alarm varje halvtimme tills dess att bussen skulle gå men det var inga problem att gå upp eftersom jag var så nervös för att just försova mig och missa bussen och inte sov så bra den natten hehe...
 
Vi var uppe vid 9-isch och efter att ha köpt liftkort och hämtat brädan var jag startklar och taggad till tusen! Skidsystemet ligger på dryga 2000 m högt upp i bergen och de flesta moln var nedanför oss så solen låg på och brände som aldrig förr! Det var verkligen helt sjukt för knappt någon blåst förrän man kom upp på 2.900 m och ingenting som skymde en heller för den delen.
 
Jag är väldigt glad nu i efterhand att jag tog med mig solkrämen för annars hade jag väl inte haft någon hud kvar vid det här laget... ALLA var solbrända - och verkligen brända - när vi möttes upp för att åka hem igen så alla satt och hade ont hela hemresan och det är först idag som det knappt känns längre - 3 dagar senare och ett x antal appliceringar med after-sun, ansiktskräm dag och natt, lotion samt Aloevera :-))
 
Det var enormt och på drygt 7 h hade vi fortfarande inte åkt alla backar på front-sidan, än mindre hunnit med dem på den bortre sidan eller dem i det högra liftsystemet! Vissa backar var som på alla ställen bättre än andra medan några knappast var åkbara men jag, Liv och Bjärre lyckads hitta några riktigt bra och långa som vi höll oss till.
 
Vi åkte så mycket vi kunde utan att pausa efter lunch och träningsvärken kändes av överallt morgonen efter... när jag kom hem hann jag i stort sätt endast packa upp min väska innan jag lade mig i sängen somnade^^
 
I lördags var det såklart Mello-mys i skolan och vi dukade upp långbord i aulan och gjorde tacos och efteråt gick hela skolan plus alla turister i Funkan ut! Det var min andra utgång för 2016 och den var riktigt lyckad så förhoppningsvis blir det bara bättre nu framöver... 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emilia

Valt att leva life i Fwuengi ist för STHLM läsåret 15/16

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela